NAPRAFORGÓ

Mindenhol csak kellemes helyek vannak, ha megfelelőképpen állsz a dolgokhoz. Vavyan Fable

Jóbarátok halsütödéje

A reggeli fagy elvette a kedvünket, de aztán ahogy az idő jobbra fordult nekiindultunk  meghódítani a betervezett kilátókat.  Első megállónk Buda tava volt, (Balatonalmádi) egy finom hekk ebédet ígértünk be magunknak a Jóbarátok halsütödéjében. A bejáratott sütöde, „messze földről” idevonzza a halimádókat. Tíz éves lett az üzlet, most a szülinap alkalmából  feláron adták a hekket.  Egy jó, méretes hal 800 Ft- ért lett a miénk.  A felkapott hely tömegével vonzza a vendégeket, még esőben is sorban állnak a halért, és nem csalódnak, az ízletes kaja mindig visszacsalogatja a vendégeket.

Óvári Messzelátó

Almádiból a tervek szerint autóval indultunk tovább, hogy megnézzük az Óvári Messzelátót.  Sajnos útépítés miatt visszakellett fordulni, aztán a másik út sem vált be, egy hatalmas markoló állta utunkat. Kis tanácstalanság és mutogatás után félreállt, és mi feljutottunk a kilátóhoz. A tetthelyen szintén  felfordulás fogadott bennünket, éppen a kilátó körüli utat  építették, még szóltak is,  hogy véletlen se járjuk össze a frissen lerakott járdát.  Az akadályok leküzdése után, elénk tárult a táj, ami magáért beszélt.

A Fűzfői-öböl, az előtérben balra Vörösberény a templommal, messzebb jobbra a kenesei magas part látszik, majd Külső-Somogy magas dombjai sorakoznak. A Fűzfői-öböl mögött, a  Papvásár-hegy, a berhidai Jákó-hegy, balra a fűzfői gyárak.  Amerre a szem ellát, hegyek sorakoznak a Megye-hegy, nyugat felé a Vár-hegy, a Vörös-hegy és a Cseri-hegy.  A feljutás igaz nehézkes volt, de az élmény kárpótolt a kellemetlenségekért.

Somlyó - hegyi kilátó

A következő úticél a Somlyó – hegyi kilátó, Alsóőrs fakilátóját már az interneten kinéztük magunknak, csak meg kellett találnunk.  Autóval mentünk a temetőig, mivel lentről láttuk a kilátó tetejét, gondoltuk innen közelítjük meg. A gyönyörű panoráma lenyűgöző volt, mondtuk is, hogy aki kicsit is ad magára az ide temetkezik. A sírok, mind a Balatonra néznek, az elhúnyt falusiak, holtukban is gyönyörködhetnek a magyar tenger  fenséges látványában. Fent, kerítés zárta el az utat,  és már a kilátót sem lehetett látni, újraterveztük  az útvonalat és legyalogoltunk a templomig.  A segítőnk (google) szerint, a református templomon túl, elhagyva az Alsóőrs táblát,  találunk egy földutat az visz fel a kilátóig. A templomnál egy kedves hölgy útbaigazított bennünket, sőt a műemlék látogatására is meginvitált bennünket. Kicsit elidőztünk, a barokk stílusban felújított, ódon falak között, megcsodáltuk az 1721 –ből származó festett, kazettás mennyezetet. Utána, hamar megtaláltuk a földutat, az előirányzott idő 15-20 perc, de nekünk hosszabbnak bizonyult. Szerencsére félúton  asztalok,  padok várják a fáradt vándorokat, igénybe kellett vennünk.  A fa kilátót  a  Tivafa Kft építette, a tetejéről  szép körpanoráma tárult elénk. Rálátni Alsóőrsre és a mesés Balatonra, az erdős területeken felsejlik az Amfiteátrum és az őskori festékbánya. A kilátót az alsóőrsiek,  a falu koronájának nevezik.

Amikor kigyönyörködtük magunkat a tájban visszaindultunk, de még nem haza, mert a füredi Bergmann cukrászda finom édességei csábítóan hívogattak bennünket, és annak úgye nem lehet  ellenállni.

Oldal: Kilátók
NAPRAFORGÓ - © 2008 - 2024 - falusihirharang.hupont.hu

A HuPont.hu-nál a honlap készítés egyszerű. Azzal, hogy regisztrál elkezdődik a készítés!